tisdag 18 september 2012

Var börjar Afrika??

Har igenom mitt liv haft med en massa människor att göra och haft en hejdundrandes massa folk jobbandes åt mig från många av europas hörn. Och med hjälp av dessa människor har jag fått ett mycket större sinne och förståelse för mycket inklusive mat. Men efter min vistelse i afrika så började jag fundera på vart det börjar rent mentalt ibland människorna? Visst kan man inte dra allt och alla över en kam men ändå!! Sen funderar jag lite på vad som är bäst egentligen?   Är det det här eller motsattsen?? http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/tv/article15322539.ab



Det på bilder kan ses som kulturskatt eller skrot...... Och allt hänger på betraktaren!!!!!

Sen ibland blir man lite allmänt bara fundersam på  folk som inte kan skilja på dit och mitt. Har dom senaste åren haft inbrott 5 gånger och dom som gjort det har försett sig rejält varje gång. Idag va jag och betalade hyran på ett ställe som jag hyrt plats på för att konstatera att den som har det har hyrt ut delar av lokalen till en som är en av södra sveriges mest kända tjuvar. Kunda snabbt konstatera att visst fattades det inte så mycket men att allt vara noga igenomgånget och formodligen oxå sorterat. Fan va tråkigt!!!!!!!!!!!!!!!! Blir bara så less!!!!! Och sen undrar folk varför jag vill flytta. En anledning är att tjuvarna där nere inte har pickuper, elverk, vinkelslipar, släpkärror och all annan tänkbar utrustning som kan tänkas kräva för att stjäla.....

Ne jobba på och flytta på packa på och se till att komma iväg. Väl på plats så ser jag framemot att inkassera  min vunna vad slagning med mr K!!!!!! Den bestod från en början av en såkallad rolex ( ska va lök oxå http://www.youtube.com/watch?v=X0pTTCdUY00 ) men lite mitt i tiden och hans övertygelse av vinst så gjorde väntan att vadet utökades till en rolex och en öl. Ölen för min del skall vara en Nile special ( http://www.nilebreweries.com/nbl.php?id=26 ) .Möts jag inte av detta på flyplatsen så känns det som vadet fördubblats minst!!!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar