torsdag 13 september 2012

Va var det som lät??

Härrom dan så råkade jag ut för ett kamrems haveri och kan säga att det lät så här cirka,

Först när jag starta bilen på den svenska supermarkets parkering var det ett konstigt  tjip, tjip, tjip, tjip, tjip med en konstig underton i men vid varvning så förvann ljuden men hördes vid varje växling. Cirka 400m från parkeringen så hörs ett tjöplboff som följs av ett väldigt intensivt bankliknande tjicketi ticketi tick tick (under 3 sekunder tills jag fått av nyckeln)  med en ruskig käsla i min kropp över att det där var ett fruktansvärt dyrt ljud.
Motorn blev skrot!!!!! Ringde en raggarbils kungen och undra kunde komma och dra hem mig och det var inga problem. Han kom och med enkelhet så drogs jag han var att ställa liket mitt på gården för att skämmas.

Men min far har doningar ståendes och visst hade han en motor till sin nödställde son och igår så åkte jag och en bekant till honom och plockade ut en motor ur en bil hos honom och strippning av min började. Idag har vi plockat ur den pajade motorn. Tvättat den tänkta motorn och plockat över och tagit det bästa och gjort något riktigt bra tror jag så långt. Fikat och pratat framtid för att sedan montera i den tänkta motorn. Nästan klara vid mörkets inbrott och jag känner mig glad och stolt över att man har duktiga och kunniga vänner som vill hjälpa till när allt jävulskap trampar en på hälarna.

Har ju inte tid med det här egentligen!!!!!!! Ja håller ju för fan på stt flytta till afrika och kan säga att det tar både mycket tid och mycket mer tanke kraft än vad jag trodde. Känns lite dumt om man missat något självklart och enkelt för en del.


Sen skulla man ju sälja lite prylar med innan man åkte. Trodde jag!! Jävla blocket!! Går bara att sälja skit där tommefan! Men inget att hänga läpp för utan bara kämpa på vidare och fortsätt mata dom 150kr/ annons som inte säljer sig och tappa inte gnistan trotts allt som regn som det kommer över Sverige och det att det bara stundar mörkare tider gör ingenting för det blir så fint när allt blir snöbelagt. Och så ljust det blir!!!!!! 

Och har man druckit en massa öl så kan man pinka hela sitt namn i den där jävla snön. Undrar hur Kineserna eller dom andra asiaterna gör när dom ska pinka sitt namn i snön?? Ett streck eller ska jag säga en stråle kan ju ge en helt annan innebörd! Sicket i-landsproblem igentligen med många andra och visst är det fantastiskt att utvecklingen går framåt oavsett drivkraft.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar