lördag 8 september 2012

Amarican SUPERMARKET ???

Har ikväll varit nere på min nuvarande favorit affär i byn och trakaserat personalen. Och vi pratade lite om mitt kommande äventyr.
Och måste berätta att när jag kom hem efter förra gången och kompisen som hämtade mig vid tåget tog mig till ICA maxi för att handla lite innan jag blev hemkörd så blev jag fruktansvärt tagen och kände att jag blev fruktansvärt ledsen!! Att handla i en matvaruaffär här i landet så kan du plocka och äta precis allt och skulle du hitta något som har något så hemskt som utgånget DATUM så är det ve och vasa ne fy hemska tanke om detta!!!!!!!! Allt har jämförpriser och en snygg och hel förpackning ställda på snygga rader!!!!
Du kan bara dra ditt kort, plocka lös scannern och ge dig ut på en "blipp" tur i butiken för att när du är klar med dina färdig packade kassar bara plugga in scannern i betalkorts automaten, dra ditt visa eller mastercard. Tänk så enkelt och fantastiskt och storebror ser vad du handlat in i minsta detalj och dina fasta avgifter för kortet känns som detta årets bästa investering??!!??

Eller hur det nu var?



Down there så entrar man butiken för att mötas av ett hello sebbo, how are you? Visst är det en artig hälsingsfras som används av alla men nog så trevlig att mötas av. Du tar varukorgen som är en tidig -80 tals ståltråds modell  med dubbla handtag  som jag minns fanns här när jag var liten. In i affären som heter något med SUPERMARKET och i vanliga fall inte är större än 70m2 lokal yta för att se om man fann något nom inte har totalt hutlöst pris eller är rent åt helvete för gammalt som avslöjas på att förpackninen är lika uppsvullen som en trafikdödad grävling!!!!! 
Kollar man i frysen som är totalt igenfrusen på sidorna så ens rena självbevarelsedrift att ta inget längst upp utan gräv och ta något som inte ser fet frystbränt ut. Ingen lätt uppgift men sedan ger man sig till kassas som sköts av en som sitter där med en miniräknare och knapprar in det som du handlat för att när han/hon slagit färdigt visa dig hur mycket det blev. Skulle du be om kvitto så får du ett hanskrivet med en totalsumma och ingen mer!!!!! Och tänk på att only cash och inget annat är det som gäller!!!!!!!! 
Sen är det så att ska du ha frukt och grönt så kan du inte köpa det på SUPERMARKETEN utan det köper vi på den lokala marknaden som bedrivs ute på gatan. och återigen så är det only cash som rules!!!!!




Ne jag är lite benägen att hålla med Willie Nile helt och hållet!!!!!


Och eftersom jag lever efter hans perpectiv så har jag oräknelig stor mängd hammare!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar