söndag 22 april 2012

En annan ICA butik

Har besökt dom 2 största gubbdagisbutikerna idag. Mycket revligt  tillsammans med en rökande bekant från Polen. På vägen ham diskiterade vi om " måste köpa comviq amigo, du vet måste riNga pålen"  och vi svängde innom den fantastiska ICA maxi butiken som finns i samhället där jag bor. Köpt och klart kommer han på att " kanske litä parjum fer mej iddag oxå" sagt och gjort så in vi go. Kom på under tiden där innan att det hade ju varit snuskit gott med grillad majs till kvällsmaten. Traskade omkring hela bygget till frukt och grönt som på den här butiken täcker en större yta än vad jag har bostad för att leta uppriktig färsk majs. Den här ICA butiken har ett utbud som är enormt vad det gäller japanska glas äpple sharon frukter meloner av 4 sorter tomater av 15 sorter blod apelsin vanlig apelsin grape lime och annan helvetes jävla skit till frukt och grönt som inte intresserar mig ett skapandes dugg. Om man nu har ett utbud men inte har färsk majs så vad är det då som gör att personalen promt tvunget måste mena på att den förkokta sötade vakumförpackade är mist lika god som vanlig färska majs. Ja det är mycket lättare att få barnen att äta den vakumförpackade vet du! Informerade den kvinnliga anställda om att jag har inga barn och att det är jag själv som skall äta majsen efter att jag grillat den ikväll. Får till svar men då är det ju mycket godare med den sötade majsen!!!!! Mitt tålamod börjar tryta vid det här daxet kan jag säga och ber henne fråga frukt och grönt ansvarig om dom skulle kanske ha färk majs på lagret som inte är uppplockat. Hon ringer upp och där finns ingen majs. Men då blir det att du får ta den där goda söta vakumförpackade talade den kraftiga damen som är en av dom anställda vid den lokala ICA maxi butiken. Fick även information att det finns ingen kundkategori för färsk majs.

 Mitt tålamod var slut så jag tog mig god tid att tala om för henne att den där jävla hyddan hon bar omkring på bland annat beror på att saker och ting måste vara sötade för man ska kunna äta dom lika så att om hon hade ängat lite mer tid åt riktig och målmedveten matlagning så kanske en kunskap hade kommit om vad fan det är hon har stoppat i sina ungar i alla dessa år. Damen blev upprörd och gick där ifrån med stora steg. En annan i personalen kommer strax därefter fram till mig och tyckte jag gjorde rätt i att sätta ner foten då den här damen tydligen hade en viss förmåga att köra över kunder som bad om hjälp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar